BLOG DE EDUCACIÓN FÍSICA DE 3º Y 4º


viernes, 24 de abril de 2015

FALANDO CON VITA

Esta semana tuvo con nós, a proposta de la Fundación Parque Histórico del Navia,  Vita López, úa muyer comprometida unde las haxa, col conceyo de Villayón.


Vita, falóunos del llabor que ven fendo cola asociación de muyeres, organizando actividades como poden ser: el Antroido, la Cabalgata ou la Polavilla, esplicándonos el orixen d'esta, nas frías noites d'inverno, condo la xente iba pola villa de casa en casa, pa falar, cantar...


Tamén houbo tempo pa botar úa mirada al pasao, a la infancia, recordándonos que naquellos tempos, los nenos nun tían oportunidá d'estudiar el sou idioma materno. Asina, palabras d'uso diario na escola como: trouxen, fixen, deixéi... valíanyes úa riña, posto que  nun taban ben vistas polos maestros.


Xa p'acabar,  recitóu algús poemas especiales pa ella, d'entre los muitos que ten publicaos, non sin antes pediryes a los nenos qu'estudien pa ter más seguridá na vida,  ya se comprometan col sou pueblo, que nun lo deixen morrer.

¡Muitas gracias por todo Vita, vémonos cedo!.




martes, 24 de marzo de 2015

¡TRABAYANDO COLAS TABLETAS!




Son muitos los nenos que polas noites pañan el sono mentras escuitan algún contín ou fábula que yes cuntan los sous mayores.


Nesta clase, partimos d'ua d'estas fábulas A RAPOSA ENGAÑADA, pa xuntar tradición con medernidá, lo veyo colo novo, aprovetando pa desarrollar la comprensión llectora.





Esto é  por que despós de botarye un oyo a la fábula, fixemos uso d'úa ferramenta como las tabletas, pa contestar ya ver si tuvemos atentos.

Como foi úa  experiencia ben prestosa,  axina volveremos usallas.


miércoles, 25 de febrero de 2015

ANTROIDO EN VILLAYÓN


El venres 13 de febreiro de 2015  nel C.R.A Villayón celebróuse la festa  d’antroido.  Us días antes fíxose toda la decoración, aprendimos las cantares, la  comida  típica…  Por exemplo pa  xantar: Chanfaina en Arbón , en Martintourín dícese chanfaino ou relleno.
















Tamén pa decir:
Denos el guinaldo
señora Pachina
us choricíos
y úas pesetias
 Y si no nun nos daban nada cantábamos:
“Debaxo d´  esta panera
hai  úa cuza cagando,
pa los amos d’esta casa
que nun nos deron el guinaldo”.












Despós del pregón fumos pedindo  el guinaldo pol pueblo de Villayón , nun pudimos queimar el antroido por culpa del tempo, como el ano pasao. 
Más tarde fumos al polideportivo  ya fiximos úa chocolatada.  Llougo tuvemos xugando hasta las 14:00.














Feito por Nuria, Valeria ya Noelia.

miércoles, 14 de enero de 2015

FOLIXEIROS VILLAYÓN (FOTOS)

Despós de fer la representación de "FOLIXEIROS VILLAYÓN" nel Festival de Navidá, tendo úa  búa acoyida pol público, é el momento de ver algúas fotos de los protagonistas: folixeiros, tendeiras, tratantes, úa bruxa, un camareiro, un gochín, policías ya presos ¡menuda tropa!

1ª PARTE:












2ª PARTE:


miércoles, 17 de diciembre de 2014

FOLIXEIROS VILLAYÓN

El Venres día 19 de decembre, nel colexio de Villayón, vei ferse EL FESTIVAL DE NAVIDÁ, nel que  los nenos de 2 º ya 3º ciclo ya la ESO de Fala van representar úa obra titulada FOLIXEIROS VILLAYÓN. 

Invitamos a toda la xente que quira vir.  ¡Vei gustavos muito!

martes, 18 de noviembre de 2014

¡¡¡ MAGOSTO !!!




El xoves 7 de novembre foi un día nel que se representóu  BAXANDO EL RIO NAVIA  nel salón d’actos,  participóu na obra Cristóbal (Nubreiro), Sergio (Cuélebre) Noelia (Xana) ya Samuel (Trasno), el narrador foi Alberto,  taban todos los nenos ya tamén los maestros.  










 Llougo fixéronse preguntas a los nenos ya sacaron fotos colos personxes . Cocéronse castañas nel recreo ya pa beber,  Trina de manzá.  Xantámoslas  ya despós fixéronse  muitas actividades, xuegos... Los d’ infantil ya primeiro ciclo, tuveron  nel polideportivo fendo  xuegos tradicionales. Los cursos del segundo ciclo, terceiro ciclo  ya la  Eso tuveron  fendo probas relacionadas col magosto como: problemas relacionados colas castañas, xuntar refráis, sopas de lletras.


 









Pa la xanta, el menú foi: sopa de fideos, picadiyo con patacas ya arroz con lleite, despós de xantar,  los pequenos tuveron por fora ya los mayores tuveron nún taller chamao prevención de drogas, a las 16.30 macharon todos los nenos pa casa.


Feito por Sergio, Cristobal ya Samuel. 

miércoles, 24 de septiembre de 2014

EMPEZA UN NOVO CURSO NEL CRA VILLAYÓN

 Outro curso más tamos nel CRA VILLAYÓN, deseamosye un bon curso a todos los nenos ya nenas.

Esta entrada foi feita polos alumnos d´ESO.